wtorek, 8 listopada 2011

Chemistry of Craft czyli mały craft-chemik:-)

If you see English at the top of the page at manualnik it means the time has come to share with you a new altered art project. This time I combined lessology challenge n#5 with november challege on craftypantki's blog.

Tak, skoro widzicie angielski na górze posta na mańku to znaczy, że przyszedł czas na kolejną pracę z cyklu altered art z bloga Lessology. Tym razem połączyłam w jednej pracy dwa wyzwania:
słoiczkowe z Lessology i nowy, listopadowy craftypantkowy temat, czyli zabawę w małego craft-chemika:-)

At Lessology the challenge is to make "a jar of cuteness" (and use at least one recycled/upcycled item). I'm not an expert at cuteness but I tried my best:-)

Piąte wyzwanie Lessology polega na zrobieniu ślicznego, słodkiego słoiczka.... hm, nie jestem specjalistką od "śliczności", ale się starałam, naprawdę!:-) Zrobiłam świecznik ze słoika po... chrzanie, ha!:-)

I made a candle holder out of a small jar:


I used also two old cabinet knobs glued together to create the stem.

Użyłam też 2 starych gałek meblowych, sklejonych razem, żeby stworzyły podstawkę.



I painted the jar metallic green, added stamped holly leaves...

Pomalowałam słoik na metaliczno-zielono za pomocą gąbeczki i dodałam stempelkowe listki ostrokrzewu....


...and decided to decorate them with small red glass beads that I cut off from my (cute but old) slippers:

...i jeszczewymyśliłam sobie, że przydałyby się małe czerwone kulki... tylko skąd?No na przykład z nieco zużytych śliczniutkich czerwonych kapci:-)


At craftypantki's blog our November challenge is to use common houshold products you can find in kitchen or bathroom cabinets like baking powder, flour, cornstarch, vinegar, salt, sugar, citric acid, oils, nail polishes, hairsprays, shaving cream, borax, grout, natural and artificial dyes etc. You can find some inspiration on craftypantki's blog and on pinterest.

Na craftypantkach w listopadzie chcemy Was zachęcić do wykorzystania szeroko pojętych substancji domowych, produktów, które znajdziecie w kuchennych albo łazienkowych szafkach- od soli, cukru, kwasku, sody, mąki począwszy przez oleje i olejki, boraks, fugę do kafelków, na piankach do golenia, lakierach do włosów i do paznokci, zmywaczach, barwnikach naturalnych i nie tylko... kończąc:-)
Inspiracje znajdziecie oczywiście na craftypantkach, ale też przygotowałam specjalny zestaw na pintereście:-)

The lampshade was first stamped with... grapeseed oil, then with green ink.

Zatem "abażur" mojego świecznika jest podwójnie stemplowany- raz olejem z pestek winogron, a potem zwykłym zielonym tuszem:


You can't see the oil pattern unless you light a candle inside.
Nie zobaczycie śladów oleju, dopóki nie zapalicie w środku świeczki:-)

Jestem beztalenciem fotograficznym, wiec zdjęcia po ciemku to już w ogóle jakaś, nomen omen, czarna magia, ale przyjrzyjcie się dobrze...:-)


Can you see these round shapes lighter than the rest of the paper? Yes, this is grapeseed oil!

Widzicie okrągłe kształty, ciut jaśniejsze, niż reszta papieru? Tak, to właśnie nastemplowany olej!:-)


My second project for craftypantki's challenge is Christmas card with chipboard frame. I covered it with dark claret red nail polish and sprinkled with sugar, than set aside to dry. Now it looks like a sort of glitter:-)

Druga praca dla craftypantek to kartka z tekturowa ramką, którą najpierw pokryłam grubo ciemnobordowym lakierem do paznokci, a potem posypałam cukrem i zostawiłam od wyschnięcia. Wygląda prawie jak brokat:-)!


Zmęczyłam się tym pisaniem jak nie wiem... Za konsultację językową ogromnie dziękuję Kasi:-) Zapraszam Was do wyzwania craftypantkowego i do zajrzenia jutro, bo będzie ogłoszenie:-)

22 komentarze:

carrantuohill pisze...

szaleństwo
śliczny świecznik

ZUzanna pisze...

O jaaaa... to zaszalałaś!! Cudny świecznik!
I karteczka też- ta ramka... miodzio!

BETIK pisze...

Ależ Ty umiesz pięknie kombinować:) Świecznik jest cudny!! I pomyśleć, że z takich różnych części.. wierzyć się nie chce. Podziw dla Twojej kreatywności! Pozdrawiam:*

Joasiunia:) pisze...

Ty to jesteś:D Szalona Kobito:D No boski!!!!!!!!!! Masz go przywieźć na spotkanie scrapowe słyszysz?:D ;) Piękną świąteczną ozdobę będziecie mieć:) I jak nastrojowo:):):)

KOLOROWY ptak pisze...

czaderski pomysł i genialne wykonanie!!!!! jesteś niesamowita!!!!!

viva pisze...

Wymiękłam!! Świetny świecznik!
W twoich postach uwielbiam to, że pokazujesz od początku "co i jak". No i ja tak sobie popatrzyłam na ten słoik po chrzanie, wezruszyłam ramionami i oczami wyobraźni widziałam pomalowany farbką z włożonym do środka tea-lightem, a tu takie pełne zaskoczenie za każdym razem gdy przesuwałam ekran w dół :-D. Haha - no świetny po prostu!
Kartka też super - co mi nieodmiennie przypomina, że wszyscy już mają świąteczne kartki tylko nie ja ;-)...

nowalinka pisze...

Świecznik wymiata, ależ on bajerancki! :)

Aka pisze...

Cała opowieść z zaskakującym zakończeniem :))) Niesamowity ten świecznik!!! Zbieram szczękę z podłogi...:)

Kirsty Vittetoe pisze...

WOW WOW WOW, this is AWESOME!!!! Thanks for playing along with us at LESSology!!

Kasia pisze...

Ale zaszalałaś! 'Lampka' jest nieziemska! Stemplowanie olejem? Cukrowy brokat? OMG skąd Ty bierzesz takie pomysły ;) Ja osobiście jestem zachwycona!

Angi @ CokiePop pisze...

What a fabulous altered jar. I love the beads that you used from your slippers. Clever idea. Thanks so much for playing with us at Lessology. :)

dziurka pisze...

pokochałam ostatnimi czasy słoiki, słoiczki, lampiony ... ale Ty kochasz je chyba bardziej, takie cuda robiąc. Wow!
Albo ... tak nie lubisz pustych szklanych słoików, że je tak przerabiasz.
W każdym bądź razie super Ci to wychodzi.

yyam pisze...

Oh wow! This is spectacular! And so clever!

Thanks for playing along with us at LESSology! :)

maj. pisze...

:):):):):) Świetne!!!!!!!

perelka111 pisze...

hehe super pomysł:) cudny ten świecznik:))

Mizia pisze...

Ooo niee ależ niezwykły wytwór! Zaskoczona i zachwycona jednocześnie jestem :D

Scrap Gallery Marzenki pisze...

Świetny pomysł wykorzystania słoiczka!!!! Nigdy nie myślałam o nim w ten sposób!!! :)
Przepiękna praca

~amy~ pisze...

Such a super job on altering the jar into a lamp! love how you used the cabinet pulls...looks fabulous! Thanks for playing with us at LESSology!

sandi pisze...

Wow! This is simply amazing! Love, love, love what you have created here!

Audrey Pettit pisze...

Wow, wow, wow! What a cool project! And such an amazing transformation! LOVE!
Thanks so much for playing along with us at LESSology!

Julie Tucker-Wolek pisze...

Your projects are AWESOME!! I loveeeeeee them all! Thanks so much for playing along with LESSology! :):):):):):):):):):):)

Dora pisze...

You did an amazing job on this challenge can't believe it, it is stunning!
Thanks for playing!