czwartek, 15 września 2011

Sekretnik


Sekretnik, czyli altered book. Spędziłam nad nim kilka dni, mnóstwo przygód miał po drodze, ale w końcu da się pokazać. Pretekstem było wyzwanie na blogu Lessology. Ponieważ wytyczne mówią o użyciu przynajmniej jednego przedmiotu z recyklingu to mam też zdjęcie książki z prawie samego początku prac. Oto dzieło, które poświęciłam celom wyższym:-)


Tu sam początek obróbki, wycięłam w okładce i kilkudziesięciu pierwszych stronach otwór w kształcie klatki. Haha, dobrze widzicie, książka jest "do góry nogami"- przekładałam ją tyle razy, jak się zabrałam za wycinanie to dopiero po chwili zorientowałam się, że to nie tak miało być, zupełnie nie tak.. :-) Przysporzyło mi to dodatkowej roboty, ale jakże miłej!


Po pomalowaniu najróżniejszymi farbami okleiłam książkę papierami od Rae- głównie udział wzięły dwa arkusze z kolekcji Przyszła wiosna: niebieska strona "W kwitnącym sadzie" i też niebieska "W pąkach krokusów" . W miejscu, gdzie uprzednio w okładce wycięłam otwór (aaa, przedtem wkleiłam tam obrazek ptaszka z innego papieru i pokryłam go glossy accent), przykleiłam tekturową klatkę ze stempell&kartoon, a napis umieściłam w ramce z zestawu etykietki i ramki 2. Właśnie zdałam sobie sprawę, że w tym miesiącu wyzwanie na Scrapbookers Anonymous polega na użyciu chipboardów, a klatka i ramka to chipboardy bez koloru, jak by nie było... zatem zgłaszam sekretnik i na to wyzwanie:-)


Tu lepiej widać ptaszorka w klatce i wiązanie z wstążki w kropki zafarbowanej distressem:


Kwiatek z koronkowych aplikacji z bieliźnianej koszulki i wstążeczki vintage, gaza, guzik od koszuli męskiej i dużo tuszu distress antique linen.


Tu tył, z odbiciem ptaszkowego stempla od Rae:


A tu już wnętrze. Można w nim ukryć drobne skarby, wycięłam środek w ponad stu stronach, a następnie wykleiłam powstały schowek papierem z kolekcji w tiulu i w koronkach i ptaszkiem z arkusza W ptasich trelach .


Po lewej stronie cytat z wiersza e.e.cummingsa w przekładzie St. Barańczaka "jest w książkach coś szczelniej niż książka zamknięte" (zastanawiałam się nad cytatem w oryginalnej wersji językowej- "and books are shutter than books can be"- uznałam jednak, że w polskim przekładzie pasuje lepiej do mojego sekretnika). Pani w kapeluszu z the graphics fairy.


Wszystkie strony książki zostały sklejone razem za pomocą kleju montażowego ośmiorniczka, a ich brzegi pomalowane białą farbą akrylową z domieszką mocnej kawy rozpuszczalnej i kropli tuszu distress antique linen:-)


Jak na mnie wyszło mega romantycznie, sama się nie poznaję...:-) Ale kwiatków po mojemu bardzo mało:-)

Tusz, waniliowa wstążeczka vintage i glossy accent pochodzą ze scrap.com.pl.

51 komentarzy:

Moligami pisze...

przebossski ten sekretnik!

anai pisze...

piękny wyszedł! naprawdę mnie zachwycił :)

Jyoti pisze...

Uwielbiam wszelkie altered booki, a Twój sekretnik to po prostu super romantyczny odjazd!!!

eVena pisze...

Prześliczny... : )

Noomiy pisze...

woooooooooooow! tyle tylko mam do powiedzenia... oniemiałam!

asica.p pisze...

Kochana!!!absolutnie cudowny sekretnik:)jestem pod wrazeniem:)

Aszczka pisze...

No rewela! I wcale nie przesłodzony ;-)

Arte Banale pisze...

O rajuśku! FANTASTYCZNY! Ptaszek w klatce- genialny pomysł!

JaMajka pisze...

Leze. I kwiczę. I pisze czasem bez polskich znaków, bo z pracowego kompa. Rozwaliłaś mnie... :)

Belladonna pisze...

Uroczy!

Guriana pisze...

sie napracowałaś...ale efekt piorunujący!!!..zwłaszcza ta klateczka na okładce!!:))

Eawera pisze...

Bardzo magiczny i tajemniczy ten sekretnik:) Super

zosiurkowamuma pisze...

zachwycające! zrobiło na mnie ogromne wrażenie... też bym tak chciała umieć :)
przepiękne!

Joasiunia:) pisze...

Nooo Kochana aleś się rozszalała:D

Karmeleiro pisze...

no to padłam, biję czołem pokłony! Mrouh dałaś czad!!! aż mi się zachciało też coś takiego stworzyć, ale nie wiem, czy miałaby cierpliwość sklejać te wszystkie kartki :D

Asia pisze...

Super! :)

scrappingmom73 pisze...

Beautiful book! I love the leaves and bird cage on the front. Thanks for playing along with us at Scrapbookers Anonymous.
Lydia

mag349 pisze...

Pomysł świetny, a wykonanie rewelacyjne. Cały czas się gapię na tą klatkę z ptaszorkiem :)

coco.nut pisze...

przepiękny sekretnik!!!

druga szesnaście pisze...

czarodziejski. i wielce sprytny!

Theresa pisze...

beautiful. i love what you did with the Lessology challenge and incorporating some chipboard. Thanks so much for playing along with us at Scrapbookers Anonymous. =)

yyam pisze...

Oh my! This is beautiful! I love how you cut out the birdcage...so cool! :)

Thanks for playing along with us at LESSology! :)

Oleander pisze...

Ależ to jest przecudne! Zatkało mnie, że tak prosto o tym co zrobiłaś piszesz, a przecież to tyyyyle pracy.Bardzo mi się podoba, świetna praca.

Katharinka pisze...

OMG!!! Niesamowita praca!!!
Klatka z ptaszkiem jest genialna :D
:*

Guru pisze...

Ulalala tyle pracy, ale efekt powala :D

Nordstjerna pisze...

Coś niesamowitego, jak bardzo zmienił się charakter tego papieru pod wpływem Twoich działań! Całość jest rewelacyjna, ale tym mnie strasznie zainspirowałaś!

Angi @ CokiePop pisze...

Your altered book is very beautiful. I love the birdcage cut out on the front. Thank you for playing at LESSology. :)

Mizia pisze...

A cóż to za niezwykłe wynalazki?! :o Nie mogę wyjść z podziwu!

słodko- słony blog pisze...

witaj właśnie trafiłam na twój blog i od razu na pierwszy rzut oka takie cudo !! Pięknie :) pozdrawiam serdecznie :)

Romantyczka pisze...

super, rewelacja bardzo mi się podoba, kolorki i szczególiki pięknie dobrane

lisa pisze...

Lovely Book!
Thank you for joining in with us at LESSology. :)

Julie J pisze...

That is wonderful. And I am reminded of one of my fathers sayings 'Measure twice and cut once'. Thanks for sharing at Scrapbookers Anonymous, I have enjoyed seeing this.

Matilde pisze...

Rozłożyłaś mnie totalnie! Nawet nie wiem co napisać, żeby nie było banalnie.... :)))

nowalinka pisze...

Wyszedł Ci on niesamowicie, podziwiam :)

~amy~ pisze...

This is magnificent...love that extreme fussy cutting! Thanks for joining us at LESSology!

Karen Williams pisze...

fab. I have a book that I bought just for this purpose- I am inspired- glad you joined us at Scrapbookers anonymous

Lynnda Hosni pisze...

WOW... this is totally stunning!!!... its beautiful!!!... thank you so much for playing along with us over scrapbookers anonymous... hugs...xoxo

sandi pisze...

Wow! This is just beautiful!

maj. pisze...

OMG! A to dopiero cudo!!!!!!!!!!!!!!!!

Rae pisze...

Świetnie wyszło, a już ta klateczka w okładce, przez którą można zajrzeć do środka, miodzio!

Julie Tucker-Wolek pisze...

Wowwwwwwww! This is GORGEOUS! I loveeeeeee the colors and that birdcage! Thanks soooooooooooooo much for playing along with LESSology! :):):):):):):):):):):)

viva pisze...

o ja wymiękam... WYSZŁO ABSOLUTNIE FENOMENALNIE!! Idę każdy detal z osobna oglądać jeszcze milion razy bo zakochałam sie w tej zalterowanej książce!

marenmat pisze...

What a clever idea with the birdcage cut out of the book!
Love the project!
Marlies

Lea pisze...

What a beautiful creation!!! Love what you did with the inside and the chipboard looks fabulous! Thanks for joining in the fun at Scrapbookers Anonymous!!!

Dora pisze...

Ow wow..love the details, amazing work!
Thanks for playing!

Chimera pisze...

Ale cudo!! Podziwiam, bo wiem, że takie wycinanie w książce jest pracochłonne. Wyszło superowo, bardzo podoba mi się klatka- świetny pomysł. Pozdrawiam :*

Deb Hickman pisze...

What a gorgeous altered book,it's so pretty. Thanks for playing along withnus at Scrapbookers Anonymous.xxx

Anne Pennington pisze...

This is such beautiful work, Mrouh!! Thanks for playing along with Scrapbookers Anonymous!!

Kasia pisze...

O wow! Nie mam słów! Zachwycam się ...

Wilk w owczej skórze pisze...

Jejuniu! Sekretnik jest po prostu przecudowny! :)

Bea pisze...

cuuudnie!!!
ja książkę jedną pocięłam i tak leży....
niemniej jednak czuję się zmotywowana ;)