wtorek, 6 lipca 2010

Mrouh budownicza

Znowu zbudowałam dom! Nie wiem o co chodzi, ale mam z tego frajdę niebywałą. Pretekstem do skończenia projektu, który chodził mi po głowie przed zlotem stało się wyzwanie rękoczynowe OliwiiN w piaskownicy.

Podstawowy mechanizm składania podpatrzony na forum splitcoaststampers wzbogaciłam o dach i dodatkowe ściany własnego pomysłu. Powstały trzy prototypy- dwa gołe, jeden wstępnie ozdobiony, ale okazało się, że kolejność jest bardzo ważna... Całe życie się człowiek uczy... budownictwa:-) Sklejony domek wymaga przy przyklejaniu dekoracji tylu manipulacji, że papier na zgięciach nie wytrzymuje, dlatego trzeba cały wystrój obmyślić i przymocować przed złożeniem chatynki. Dlatego na zlot nie zdążyłam i szczerze mówiąc trochę serce straciłam do niego, ale tchnęło we mnie nowe pokłady cierpliwości wyzwanie domowe z piaskownicy- i oto jest:-)

Domek płaski, jak kartka:



Jak się "skosi trawę" można otworzyć, na razie jak zwykłą kartkę:



I postawić... z profilu widać pół domu:



Tak wygląda w stanie półotwartym (wstążeczka to ciągadełko do rozkładania dachu):



Tak się prezentuje w całej okazałości po otwarciu:



Na lewym skrzydle jest sentencja po francusku:

"On ne met pas son passé dans sa poche ; il faut avoir une maison pour l'y ranger." (Jean-Paul Sartre), co można zrozumieć mniej więcej tak (nie mam pod ręką polskiego tłumaczenia La Nausée, więc przepraszam profesjonalnych tłumaczy i zaznaczam, że to moja interpretacja:-)): "Nie da się upchnąć swojej przeszłości w kieszeni, trzeba mieć dom, żeby ją tam poukładać".




Po prawej wielkie radio w stylu retro- co jak co, ale radio w domu musi być.



Domek składa się nie tylko do pierwotnej płaskiej kartkopodobnej postaci:





I widok z góry:



Papiery: Pastel Old Time 4 i Ilsowa romanca, obrazki z netu i moje własnoręcznie krzywulcowe drzwi:)
To teraz kolejne wyzwania!

P.S. Jest jakis problem z komentarzami w blogerze, nie mogę ich zatwierdzić- przychodzą na pocztę, gdzie je akceptuję, ale nie ma ich potem ani pod postem ani w zakładce moderowania- mam nadzieję, że naprawią, a póki co dziękuję! i proszę się nie zrażać:-)

27 komentarzy:

Paszczata pisze...

uroczy domek :D

wolfann pisze...

o ja cie!!!
świetny!!!

chyba nabrałam ochoty na budownictwo :)

sanka pisze...

Prawdziwy z Ciebie budowniczy, domek że dech zapiera, jestem pod wrażeniem :)

Marysia pisze...

Wspanialy domek, ja taki chce!

cynka pisze...

rewelacyjny domek- razem z sentencją tworzy ideał domkowoości :))))

ps. taki sam problem mam z komentarzami :(

nowalinka pisze...

Ależ urocza chałupka, podziwiam :)

Oliwiaen pisze...

Fakt, coś dzisiaj te komentarze nie wchodzą - ale mam nadzieję, że prędzej czy później dotrą.
W każdym razie, domek cudny, konstrukcja iście inżynierska - i dziękuję za wzięcie udziału w zabawie!

Lili pisze...

o kurka, ale świetny domek zrobiłaś:) miodzio:) a co do bloggera też tak miałam. teraz komenty są, ale "z zewnatrz" pisze że jest ich zero:)

nimucha pisze...

Lubię Twoje domki:) Są niebanalne, inne i przy tym śliczne:)

Peninia pisze...

Ale cudo!!!Bardzo mi się podoba:)

Madi pisze...

Wow, domek śliczny, pięknie go zbudowałaś !!! Gratuluję pomysłowości ;)

Ludkasz pisze...

świetny domek:)

jednoiglec pisze...

Oniemiałam z wrażenia jak zobaczyłam, że domek się rozkłada...

arte banale pisze...

Wow, kapitalny!!!! Super pomysł i wykonanie!

babojagołak pisze...

RE WE LA CJA a j tylko brakuje małegoo babaska do tego domu .szkoda tak zeby został zimnym domem z chłopem (masz takiegiego nie? )i z kotem.....też masz nie?

JaMajka pisze...

Tak się zastanawiam, gdzie można kupić "małegoo babaska" :)
I fajnie, że masz "takiegiego", pożyczysz?
Chyba trzeba wprowadzić nową zasadę dla użytkowników internetu: piłeś - nie siadaj za klawiaturę :P
Albo zmądrzej... chociaż to raczej niewykonalne :)

Monia pisze...

Och, te Twoje pomysły! Wyglądało jak zwykła kartka, a tu proszę - niespodzianka:) Świetny jest!

kobens pisze...

Rewelacyjny, słodki i baaardzo pomysłowy :)

Guriana pisze...

matulu...wymiękłam!!zdolniacha z Ciebie na maksa:))

Anonimowy pisze...

domek jest MEGA-REWELACYJNY!!! normalnie nie mogę wyjśc z podziwu za pomysł,wykonanie i detale...
SZACUN!!!
Firiana

cub@_libre pisze...

Rewelacja! Niby płaska kartka, ale takiej niespodzianki to się w środku nie spodziewałam!!!
Zaskakująca zdolniacha i tyle! :)

P.S. Mrouh chciałam z Tobą zamienić dwa słowa na czerwcowym zlocie i uścisnąć, ale przysięgam, że masz w sobie jakiś niewidzialny motorek, bo co widziałam , żeś wolna, to już za chwilę Ciebie brak w zasięgu wzroku... Mam nadzieję, że się jeszcze kiedyś uda! :)
Pozdrawiam :)

coco.nut pisze...

powalająco fantastyczny!!!

Titania yng Nghymru pisze...

Rewelacja! Padłam normalnie z wrażenia!!!!

Titania yng Nghymru pisze...

Mrouh, można prosic o tutorial do takie domku! normalnie zakochalam sie w "karteczce" :)

hasior pisze...

Świetny pomysł na ten domek i śliczne wykonanie!!

Henny pisze...

wow,this is really very beautiful!
Henny

Henny pisze...

wow,this is really very beautiful!
Henny